Monday 25 August 2014

Bus Fare in Singapore

很久以前,寫過一篇關於新加坡的士費用既文章。主要說新加坡的士實際收費比香港平,雖然近日有新見解,日後再談 - 今日想講既係新加坡的巴士。

話說一天,跟一班朋友 Happy Hour,朋友來到時的第一句是坐了一架兩個站要 S$5.5 (~HK$ $34) 的巴士。細問一下,才知道朋友坐了一架 Premium Bus 來。

雖然這 Premium Bus 外形跟其它巴士一樣,服務時間只有早晚繁忙時段,走的地方也只是住宅區到商業區,以我家附近的 531 / 541 (East Coast / Bedok 到 Raffles) 計萛,只有大既 10km 左右(由中環到太古城大既 8km 左右),收費 S$5.5,沒有分段收費。

同一個價錢,在香港可以坐一次半 968X - 單程: $23.4,即由鰂魚涌經西隧汀九橋過大欖隧道到元朗,全程 41km,等於一個馬拉松。比多 HK$7 坐 A11 由北角經西隧汀九青馬去到機場都得。仲有回程半價,即係坐晒來回連 Roadshow Loop 左 27 次 都係比 HK$60,仲有 HK$10 找。

跟新加坡其它巴士比,531 / 541 收取高昂的價錢換來的是走公路。打個比如說,好似平時由太古城坐巴士去中環,所有巴士都會行英皇道皇后大道,得 531 / 541 會上東廊行告士打道。

當然,唔坐 531 / 541,在新加坡都仲可以坐 196,分段收費。同我的情況而言,Ez-Link 價S$1.37 (~HK$8.5),現錢價 $1.90 (~HK$11.80),10km 左右的距離,中間有 24 個站,車程大約 45-60 min。相比由西環坐 18 到北角 9.2km,都係 HK$5.2,車程時間相差不遠但係就平 63%。如果坐 18P / 18X 就會快好多,都係收 HK$5.2,同 531 比差 6 倍。

選擇題是:
1: 我比 $34 用 10 min 返到公司 / 屋企。
2: 我比 $8.5 用 60 min 返到公司 / 屋企。

如果假設沒有這個問題,我可以睡多一點,早點回到公司,晚一點下班,或早一點回到家。即是,用到既時間多左。

關於新加坡巴士,其實可以寫的事什多,待續。

*以 2014 年 8 月 25 日 S$1 = HK$6.2 萛。
* S$ / HK$ exchange 1:6.2, 25th August 2014 rate. 

No comments: