Monday 25 August 2008

Swedish Class - Self introduction II

Jag heter Match och jag kommer från Hong Kong. Jag talar Engelska och Kinaska. Jah har varit två månader i Sverige. Min jobbar

system arkitekt.

Jag bor i Stockholm and jag har flickvän. Hon namn Karen and hon bor i Hong Kong. Hon kommer till Stockholm i Juli. Vi åkur

till Norge. Wi åkur från Oslo till Bergen på träna. Sedan driva wi bil till Bergen. Wi stanna två vecka i Skandinavien och

sedan åkur wi till Hong Kong. Wi maj åkur till Finland eller Göterberg.

Jag studera Svenska i kursen och jobbet. Min lärare namn är Ulrika. Hon uppfostra normal Svenska. Min kollega ofta talar normal

inte Svenska. Men de talar Svenska veri fort och följa inte Jag. Jag hoppas talar lite Svanska slut år.

I Stockholm sommar, Jag ofta rida min cykel. Ibland Jag rida till en kafé. Jag läsa and dricker kaffe. Min favorit sport är

fotball, vandra och någon bal modig. Men Jag förena inte någon fotball klubb nu.

Nyligen Jag kommer på en nu lagenhet in Västertorp. Det är veri trygg. Jag maj har en värmning parti. Du är välkommen.

Lycka till.

上次個個係自己無聊寫,今次呢個係要功課,抄左上次一部份,但係都好似係未夠數咁,點好?
呢次同上次比,應該會錯好多 Gammer,主要原因係寫多左好多野但係好多野都唔知係咪咁寫...
仲有乜野可以寫?

No comments: